Archive for the 'remix' Category

06
Sty
11

akurat

Na tej płycie z mashupowym goodshitem i remixami,

będącej dziełem pewnego Feda z Białej Rusi (a konkretnie z Grodna),

można, proszę Ciebie, znaleźć między innymi polskie reggae w wersji light-jungle. Bo niby czemu się dziwić?

Click on the cover zatem, zdarowia and indżoj!

Reklamy
30
Sty
10

Niesencja #12. The twelfth compilation by netmuzyka.com

Dawno, dawno temu, jakoś w pierwszej połowie 2007 roku niejaki Emeliks [znany tu i ówdzie jako Pierre Melą, a zasadniczo znany pod zupełnie innym pseudonimem, którego tutaj nie ujawnię, bo jest zajebiście pospolity] postanowił robić kompilacje muzyki dostępnej gratis w internecie. Się wziął i w sobie zebrał i wymyślił słowo nieistniejące dotychczas w języku polskim, czyli „niesencja„. Słowo owo nic nie określa, natomiast fajnie brzmi- nie jest to sen, nie jest to esencja, generalnie jest to nic- puste coś, co należy wypełnić. A brzmi raczej mało agresywnie- i tak właśnie miało być. I jest do dziś.

Zaraz po dawnodawnotemu, mniej więcej po sporządzeniu piątej niesencji kolega Emeliks postanowił zebrać kompilację utworów dostępnych gratis w internecie i zarazem takich, które cokolwiek komukolwiek przypominają. O tzw. kowerach autor myślał. I zbierał. I słuchał. I kompilował. I pytał wszystkich, co siedzą w temacie: macie? Mamy- mówili, czyli odpowiadali. I linki słali. I się nawet całkiem zaangażowali, przynajmniej coponiektórzy, bo niektórzy mimo wszystko nie. Ale dzięki.

Minęło czasu bardzobardzodużo i z [mniej-więcej] 250 darmowych kowerów,  maszapów i remiksów powstała niesencja dwunasta, na której utworów jest dwanaście. I nie jest to taka znowu zła niesencja. Jest to po prostu kolejna składanka dedykowana wszystkim tym, którzy lubią posłuchać muzyki lekko wycofanej, całkiem innej od całej reszty i na pewno niepowtarzalnej. Chociaż powtórzonej przecież, powstałej na bazie i przerobionej – ot i cała filozofia.

Reasumując powyższe- ciężko było plajlistę spójną i w koncepcji cover/ mash-up/ remix  zebrać spośród całej tej czeredy netaudiowynalazków. Sądzę mimo wszystko, że autor Emeliks stanął na wysokości zadania i rzecz w net puścił konkretną oraz jakże w swoim stylu. Kropka.

_________________________________________________________

01. Silence Is SexyBilly Jean
02. Portatile Room MobileAll Tomorrow Parties
03. ArrialNo Good (Start The Chill)
04. CalidoscopioWandering Stars
05. Mike Sun And MichL BridgeTake My Breath Away
06. EnLoungeMorning Espresso
07. Ozmatic & D-LamIncredible
08. Bingo StarrBjum
09. Fernardo TRZCrab Walk Dubbing
10. AmpliveWeird Fishez
11. TriplexityLove Supreme
12. Version CityOh Lord

Niektóre z tytułów sugerują oryginalnego wykonawcę, niektóre nie, co nie? Nie będzie Ci autor jednak ułatwiał za bardzo, skoro mimo wszystko Ci za bardzo też nie utrudnił. Ponieważ tak właśnie postanowił, to teraz garść, w nieporządku absolutnym, nazw artystów i ich zespołów. Znasz się, to dobierzesz.

Marvin Gaye, Radiohead, Prodigy, Michael Jackson, Berlin, Portishead, Deodato, Janis Joplin, Air, John Coltrane, Bjork, Velvet Underground.

Naturalnie w innej kolejności. ZIP pod okładką!

A okładka powstała w pracowni izibrothera [i jest jak zwykle zajebista, jak zwykle gorąco dziękuję!]. Tłem dla maszynki do mięsa jest pewne dzieło, o którym pisałem niedawno– niestety(?)  dzieło uległo absolutnej dekonstrukcji- to nawet nie jest cover obrazu Stanisława Ignacego Witkiewicza, tylko jego demolka. Ale inspirująca. No.

Teraz wyłącz co Ci tam gra, rozpakuj zipa i słuchaj niesencji #12. Za pierwszym razem pewnie nie podejdzie, ale za trzecim zrozumiesz o co chodzi ;) Indżoj!

24
Sty
10

groovy weekend with jamendo 3/5

Oczekując na przeschnięcie gipsu na ścianie [coś chujowego się stało- chyba chemia starej farby+chemia szpachli+chemia gruntu+chemia nowej farby się ze sobą na pewnym fragmencie ściany pogryzły. Malując- zdzierałem szpachlę. Kurewsko tego nie lubię] zapodam tym razem drugą część czegoś, czego pierwszą część znasz… i jeden z numerów z części pierwszej usłyszysz na niesencji #12, o której [jak zwykle] niebawem ;)

posłuchaj: Baiao (TRZ DJ Tahira)

z albumu: TRZ Remixes Volume 2

wykonawcy: Fernando TRZ

download: CLICK!

10
Sty
09

co prawda

miałem zamiar rozpocząć nowy cykl na netmuzyce, ale mi się nagle odmieniło. A to dlatego, że składam okładki na gościnnym fotothing’u, i właśnie zauważyłem, że jedna okładka pozostaje bez wpisu. A to niedopatrzenie, że siemasz!

No bo co? No bo to przefajna płyta jest- zwłaszcza dla takich tych, co lubią dopracowane remiksy w tempie umiarkowanym, z dobrym, połamanym bitem i bez kosmosu. Klik w okładkę i masz to!

Generalnie zajebiście. Zwłaszcza DJ Vadim i Deodato [zawsze Eumira uwielbiałem, jak i Azymuth z całego serca] jak dla mnie. No i Chico Correa, o którym kiedyś więcej, bo netmuzyczny i zacny.

Pychota downtempowa; znowu z jamendo i znowu poznana dzięki niestrudzonemu ccm [czy Ty na serio jedziesz wszystko po kolei, czy masz jakiś system?]??

Polecam!
elmeliks

PS. Aż dodałem na poczet nową kategorię…




autor

linki które rządzą


%d blogerów lubi to: