29
Sier
10

Niesencja #15. The fifteenth compilation by netmuzyka.com

Po wakacjach już? Po urlopie? Nie szkodzi- piętnasta część Niesencji na pewno przypomni Ci te najmilsze z letnich chwil… Ale może przed urlopem jeszcze? Też nie szkodzi- czym prędzej zgrywaj #15 na CD czy do plajerka i słuchaj namiętnie tam, gdzie dopiero się wybierasz! Bo jeśli akurat trafi Ci się paskudna pogoda ta kompilacja bez wątpienia złagodzi wywołaną aurą frustrację!

Bo tym razem w Twoje ręce trafia składaczek z rzeczy w moim odczuciu zupełnie luzackich. Ani jednego drażniącego dźwięku, żadnych przydługaśnych zanudzań, o eksperymentach mowy nie ma! Sam wypoczyn… jednak bez przesady- nie dla każdego to kompilacja, przekonasz się. Jakiegoś osłuchania od Ciebie Niesencja oczekuje, mimo wszystko.

Okładka jest mojej produkcji- pewnie da się zauważyć, że nie jestem ani grafikiem ani fotografem. Ale mam elementarne podstawy używania elementarnego fotoszopa, mam tego elementarnego fotoszopa poza tym i jeszcze mam aparat cyfrowy całkiem niezgorszej jakości [jak na małpę kompaktową, rzecz jasna]. No i na tyle mam chyba poczucia estetyki, że chujni nie wypuszczam nieświadomie. Jeśli jednak twierdzisz, że to chujnia to wiedz, że tę akurat wypuszczam świadomie.

No.

Aha- i mam fajne, kolorowe i skręcone logo „Niesencja Compilations” [od izibrothera, po raz kolejny podziękował!], które już od jakiegoś czasu powinno być Ci znajome. I mam już właściwie nawet więcej niż zalążek pomysłu na stronę z Niesencjami; stronę, która będzie sobie żyła prawie-niezależnie od rodzimej netmuzyki.com, i będzie na dodatek całkiem fajna. Ale na to jeszcze trzeba poczekać.

Na tracklistę niniejszej kompilacji już nie trzeba natomiast czekać, bo oto i ona:

01. Nangdo – Just Begun
02. Surbahar – Ganesha Message
03. Aleksi Virta – Whirlwind Pistols Dub
04. King Dubby – Dub With A View
05. Kim And Buran – New Years Party By Toptygin (Live)
06. Diego Bernal – Diego’s Donut (RIP Dilla)
07. Fernardo TRZ – Kill Kill Kill (DJ Vadim Remixed By TRZ)
08. Groove Inc – People Say That
09. Shep & Stilz – Seize The Day Feat. Sexy Suzi
10. Ud. No! – Cuatro Meses De Paris A Coquimbo
11. Lujan – Trampolin A La Fama (Carbajal Mix)
12. Ate One – I Need A…
13. The Adjuster – Buffalo
14. Kondencuotas Pienas Vs. Lazy Orange Cat – Ciurkst Smurkst Ir 2 Tumbackes

Z powyższego wynika, że wiele na netmuzyce już byuo. Połowa dokładnie- ale co z tego? Jeśli cokolwiek z tego wynika to prawdopodobnie to, że się wreszcie favourki doczekały na zamieszczenie wspólne na składaczku- a to nobilitacja wg mnie.

Co jeszcze można dodać, oprócz tego, że zip znajduje się pod okładką a całości należy słuchać dość głośno? I tego, że pomieszanie gatunków jest tutaj całkiem udane, ale nie rozrośnięte przy okazji? I tego, że część z tych numerów miała już okazję znaleźć się przedwstępnie na selekcji instrumentalnej do Dubowej Niesencji Numer Trzynaście, która to selekcja instrumentalna została w końcu porzucona na rzecz wyłącznie wokalnej kompilacji? I tego, że wszystkie kawałki są na licencji Creative Commons, bez żadnego wyjątku? I tego, że dub tu miesza się z hip-hopem a house z drum’n’bassem? I tego, że czasem ktoś śpiewa, czasem zaloopowany sampel śpiewa a czasem śpiewu nie ma? I co z tego, że niczego tutaj nie ma odkrywczego?

Nic do tego!

Zapraszam zatem do ściągania i cieszenia się wszystkim razem i każdym kawałkiem po kolei. I uprzedzam- następna Niesencja już nie będzie taka lajtowa. Nie będzie też jeszcze dołująca- taką będzie kolejna. A jeszcze następna będzie wreszcie szalona. A w międzyczasie mam nadzieję pokolaborować, więc może powstanie coś tripowego? A może też coś akustycznego? Się okaże, były propozycje…

Tymczasem żegnam się się klasycznym już: ZDROWIA & INDŻOJ.

PS. I pamiętaj- trzymaj poziom możliwie w każdej sytuacji. Własny poziom zawyżaj. Staraj się, nie odpuszczaj. Miej świadomość własnych czynów. I wyluzuj! Sobie i Tobie życzy

Pierre Melą aka. Emeliks


2 Responses to “Niesencja #15. The fifteenth compilation by netmuzyka.com”


  1. 1 Priam
    czwartek, 02 Wrzesień 2010 o 13:34

    Z pewnością letnia pozycja. Dobrze, że różni ludzie robią różne składanki, bo można odetchnąć przy muzyce, której samemu by się nie trzymało. Czasami trzeba sobie zrobić 50minutową przerwę. Ja niestety mam przypadłość twórcy składanek i kolekcjonera muzyki zwaną: przesłuchaj, wybierz, znajdź dla siebie i doceń. Kończy to się tak, że nie słucham praktycznie żadnych kompilacji więcej niż raz. Za to doceniam z lekką dozą „niezłe jak na kogoś innego niż ja”. Doceniam i dociągnąłem albumy z kawałkami mi się podobającymi.

    Stronę kompilacji rób, to może coś ściągnę do siebie dyskretnie ;). Kolaboruj także. Ja sam mam zamiar W KOŃCU coś nagrać lub zaprogramować.

    Miłego dnia.


Skomentuj

autor

wpisy które rządzą


