07
Gru
07

Iambic² – Under These Stars, We’ll Sleep Again [laridae031]

Iambic to znaczy jambiczny. Wiersz w sensie. A jamb to nie trochej. Tyle się dowiedziałem przeszukując polski net w poszukiwaniu krajowej recencji tej płyty. Serio- myślałem, że już ją znalazł i opisał jakiś emo-nastolatek na swoim blogu. Ale nic nie znalazłem. Tylko o tych stopach metrycznych poczytałem, choć mądrzejszy od tego nie jestem.

Aha [to miało być na wstępie]- niektóre pliki z tego zipa wieszają mi Winampa. Windows Media Player daje im radę, ale wolałem sobie kolejny raz zrekodować mp3 [polecam RazorLame– właściwie bezstratnie działa] niż używać WMP. A może to wina mojego sprzętu? Ale do rzeczy.

Okładka mówi sama za siebie- muzyka jest deszczowa. I na tym stwierdzeniu powinienem zakończyć recenzję, ponieważ dalej okaże się, że właściwie to ja nie jestem całkiem przekonany do tego typu muzyki… Jest bowiem przeładowana emocjami, za ładna jest, zbyt estetyczna. Momentami cukierkowa. Melancholijna, liryczna, melodramatyczna. Właściwie tylko dwa numery się wybijają na korzyść, szósty z fajnym beate’m i siódmy nienachalnym shoegaze’m. Dobra, ewentualnie jeszcze dwójka. Ale nie są to niesencyjne kawałki.

Mimo wszystko rzecz warta jest uwagi, zwłaszcza jeśli jesteś fanem Sigur Ros czy Mum– wyraźne wpływy obydwu zespołów słychać tu co drugą nutę. To oczywiście nie jest zarzut- zespół jest naprawdę dobry na swoim poletku, post-produkcja też postarała się o szlif. Zasłużone 9/10, chociaż często do tej płyty wracał nie będę- jakoś obce mi są od jakiegoś czasu tego typu emocje. Ale na pewno napiszę jeszcze o jakiejś pozycji z netlabelu Laridae.

Na koniec podróż sentymentalna- najlepszy moim zdaniem kawałek wspomnianego Sigur Ros z płyty Agaetis Byrjun- Anioły chodzące we śnie. Płaczesz?


0 Responses to “Iambic² – Under These Stars, We’ll Sleep Again [laridae031]”



  1. Dodaj komentarz

Skomentuj

autor

wpisy które rządzą


